Du måste avboka resan om du vill begära återbetalning för biljetten.
Om du inte avbokar före avgång och du inte reser med flyget betraktas det av flygbolaget som att du inte nyttjat biljetten, även kallat ”No show”.
Gå till MyTrips för att avboka flygresor:
De flesta återbetalningar kan behandlas av oss utan att hänvisa till flygbolaget, förutsatt att vi strikt följer de prisregler och -villkor som gäller för biljetten.
Om återbetalningen behöver hanteras av flygbolaget, till exempel vid strejker, på grund av situationer relaterade till coronaviruset, vid schemaändringar, sjukdom eller dödsfall, måste vi skicka din begäran till flygbolaget för godkännande.
Just nu kan det ta upp till 30 dagar eller mer för flygbolagen att behandla återbetalningar, trots att de enligt EU-förordning EC261/2004 är ålagda att genomföra en återbetalning inom 7 dagar.
Vi tar emot betalningar från tredje part-leverantörer och skickar dem till dig. När vi får återbetalningen med relevant och giltig information bifogat från flygbolaget överförs återbetalningen inom 7 dagar till samma betalningsmetod som användes för den ursprungliga bokningen.
Du behöver inte kontakta oss under tiden. Hämta vår app för att se den senaste statusen för din begäran.