I denna artikel
-
- Om du har begärt en frivillig avbokning
- Om du begärde en återbetalning på grund av ofrivillig störning
-
Du har kanske märkt att du ännu inte har fått det återbetalningsbelopp du förväntade dig. Det kan bero på någon av följande orsaker som listas nedan:
a) Vi skickar tillbaka återbetalningen som och när vi tar emot dem från flygbolaget eller hotellet. Det innebär att du kan få återbetalningen i flera delar.
b) Flygbolaget eller hotelleverantören har endast utfärdat en delåterbetalning för ditt inställda flyg/hotell i enlighet med biljettprisreglerna eller gällande policy (om störningen är ofrivillig).
c) Observera: tilläggstjänster, rabatter och Opodo-avgifter kanske inte är återbetalningsbara
Om du har begärt en frivillig avbokning:
Du kommer att få tillbaka det berättigade beloppet för din flygresa eller hotellvistelse enligt flygbolagets eller hotellets prisregler minus eventuella avgifter enligt Opodo villkor.
Om du begärde en återbetalning på grund av ofrivillig störning:
Du får det berättigade beloppet för flygresan enligt flygbolagets eller hotellets prisregler. Kom ihåg att Opodo inte tar ut några avgifter för att behandla återbetalningen.
Kom ihåg att du kan kontrollera status för återbetalningen i avsnittet Mina resor.