Om du har köpt en reseförsäkring och vill göra en skadeanmälan ska du kontakta försäkringsbolaget så fort incidenten eller problemet uppstår. Försäkringsbolaget kommer att kontrollera att du omfattas av försäkringen, öppna ett ärende och förklara vad du behöver göra härnäst. Detta är mycket viktigt om anmälan gäller en medicinsk nödsituation, eftersom försäkringsbolaget kan ha särskilda instruktioner som beror på omständigheterna.
Du kan skicka in din anmälan online eller genom att kontakta försäkringsbolaget. All information finns i de allmänna villkoren i ditt bekräftelsemail.
Vill du lämna in en skadeanmälan online ska du klicka på länken till försäkringsbolagets webbplats som finns i försäkringsvillkoren, välja ”Lämna in en ny skadeanmälan” och följa instruktionerna.
Vi rekommenderar att du sparar all relevant dokumentation (bokningsbekräftelse, bevis på inställt flyg, försäkringsreferensnummer, fakturor och kvitton, läkarintyg, polisrapporter etc.) innan du skickar in din skadeanmälan till försäkringsbolaget.